Kursus Refleksologi



Apa itu refleksologi?



Refleksologi merupakan terapi yang fokus utamanya pada kaki dengan mengenal titik saraf tubuh yang berhubung rapat di tapak kaki.
Ujian terapi ini membuktikana bahawa dengan memberi tekanan pada daerah-daerah refleks dapat meningkatkan kesihatan pada organ yang sesuai melalui jalur tenaga.
Dr William H. Fitzgerald, seorang doktor THT, memperkenalkan konsep “zon terapi” pada tahun 1915.
Eunice Ingram, fisioterapis dari Amerika lebih lanjut mengembangkan teori ini pada tahun 1930 yang sekarang dikenal sebagai refleksologi.




Cara pembelajaran teknik Urutan Refleksologi 30% teori , 70% praktikal dan 100% latihan kemahiran. Setiap peserta dijamin dapat mempraktikkan terus apabila telah selesai menjalani kursus urutan ini, insyallah.


Antara silibus yang akan dipelajari selama
2 hari adalah:


*  Mengenal Titik saraf tapak kaki.
*  Sistem Endokkrin
*  Sistem Pencernaan
*  Sistem Urinari
*  Sistem Peredaran Darah
*  Sistem LimfanikaSistem Saraf Pusat.
* Sistem Otot
* Sistem Skeletal
* Proses Mengurut Tapak
* Uraian & manfaat
* Jangkamasa

Syarat Penyertaan :

*  Terbuka kepada rakyat Malaysia
*  Lelaki dan Wanita 18 tahun dan keatas.
*  OKU sangat dialu alukan.
*  Penyertaan tehad kepada 30 peserta terawal.
*  Permohonan melalui  borang sila KLiK SiNi.

Tarikh Kursus :  
30 hingga 31 Mac 2012 ( PENUH )

Kadar Yuran : 
RM 400.00

Lokasi Kursus :


Setiap peserta disertakan Sijil Kursus Kemahiran mengikut kursus yang dipilih bagi mengesahkan peserta itu berkelayakan untuk melakukan perubatan komplimentari tradisional sacara persendirian mahu pun perniagaan.

Bagi sesiapa yang berminat, sila penuhkan borang penyertaan berserta deposit komitmen RM 50.00 dan baki selebihnya dibayar semasa hari pendaftaran atau hubungi kami di talian 0125962659(Putra) & 0125911545 (Pn.Syira)

5 comments:

  1. In fact, Acupuncture is regarded as a Chinese therapy that has been used for centuries in a Chinese medicine practice. It's actually based on inserting needles in particular points on the body to manipulate the flow of energy Chi or Qi. Well, I'm gad to receive knowledge in this area... Thank you so much! Best regards, classyresumewriter.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...